Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
2. března 2018 jsme se poprvé ocitli na pomyslném konci příběhu Williama Blacka, jenž se svými dvěma prvními dobrodružstvími provětral kariéru anglického srdcaře Blaze Bayleyho vskutku grandiózním způsobem. „Infinite Entanglement“ (jež dalo název rovněž celé trilogii) i „Endure And Survive“ byla alba jako hromový kovový zvon, vyzvánějící do všech světových stran ódu na pravý heavy metal, plná skvělých melodií, riffů a zajímavého sci –fi konceptu k tomu. V tomto světle se tudíž vyhlížení „The Redemption Of William Black“ alias oné zmiňované „uzávěrky“ neslo ve znamení očekávání dalších velkých věcí, a to tím spíš, že všechna tři alba vznikla původně najednou v jednom jediném skladatelském a nahrávacím procesu.
Žel, do třetice však náš starý dobrý známý a stále skvělý zpěvák v jednom Blaze Bayley onen pomyslný hřebík netrefil na hlavičku tak přesně a razantně, jako ve dvou vzpomínaných předcházejících případech. Však se také není co divit – kdyby z více než třech desítek nově zaznamenaných skladeb vykoval tři perfektní heavymetalová alba tři desítky let po největším boomu jmenovaného stylu, byl by nejspíš žhavým kandidátem na Nobelovu cenu. A tak si slabou chvilku, která prostě musela přijít (byť jistojistě nevědomky), schoval na konec celé trilogie.
Po opakovaných posleších je to zkrátka jasné: tam, kde se v případě obou předchůdců dalo už dávno přísahat na téměř kompletní obsah hracích položek, tápe věrný posluchač v mlhách dalekého vesmíru, v němž se naplňuje příběh kosmonauta s temnou minulostí a nejasnou budoucností Williama Blacka, a neví. Až příliš důvěrně známé tóny, až příliš důvěrně známá razance, ale co to vlastně poslouchám? „Are You Here“?, „The First True Sign“?, „18 Days“, „Life Goes On“, „Dark Side Of Black“ či „Eagle Spirit“? Jsou to ty očekávané nové kovové šlehy? A která z nich je nejpovedenější? Skoro bych řekl, že žádná. Jistě, právě vyjmenované písně jednoznačně patří mezi to nejlepší, co album nabízí, ale žádná zásadní sláva to tedy není. Jakoby Blaze úplně přestal sledovat úroveň a originalitu zpracovaných nápadů a melodií, jichž si dříve nesmírně hleděl, a tak nějak těm kovovým věcem nechal volný průběh, který, bohužel, vyústil do skladeb, které jsou sice formálně v pořádku, ale se svým drajvem a tahem na bránu jen těžko obstojí ve srovnání s předcházející konkurencí.
Jiskra, která to celé před dvěma roky zažehla, tedy na posledním tehdy plánovaném albu zlehka vyhasla a zbyl po ní „jen“ pocit velmi dobře odvedené práce, který si navzdory ne příliš povedené, ale v rámci stylu stále ještě velmi solidní „trojky“, z celého vyprávění o Williamu Blackovi odnesete. Jeho prostřednictvím se Blaze znovu zapsal zlatým písmem do heavymetalových dějin, a tak mu nejspíš tuhle slabší chvilku můžeme (i když co můžeme, měli bychom!) odpustit. Heavy metal by totiž bez kompletu „Infinite Entanglement“ nikdy nebyl úplný a to je to, proč si ho budeme pamatovat už navždy.
Nejslabší část trilogie „Infinite Entanglement“. Mnozí jiní by pro schopnost nahrát podobnou desku zabíjeli, Blaze naopak do třetice všeho dobrého drobně zklamal.
1. Redeemer
2. Are You Here
3. Immortal One
4. The First True Sign
5. Human Eyes
6. Prayers Of Light
7. 18 Days
8. Already Won
9. Life Goes On
10. The Dark Side Of Black
11. Eagle Spirit
Hodně netradiční černý kov, který do sebe přirozenou cestou nasává prvky mathmetalu a dalších progresivnějších stylů bez toho, aby uhnul v oddanosti kořenů. Po celou dobu instrumentálně zajímavé a emocionálně intenzivní.
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.